تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
18

فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد

  • کد خبر : 819
  • 22 مرداد 1399 - 18:11
فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد
فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) توسط مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی منتشر شد.

آستان قدس رضوی روز چهارشنبه به نقل از رییس مرکز ارتباطات و رسانه این نهاد گزارش داد:  اهالی رسانه در زمان‌های مختلف سفیران فرهنگ رضوی بوده‌اند و معنویت بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و معارف والای قرآن و عترت را از این حریم نورانی به اقصی نقاط عالم منتقل کرده‌اند.

محمد مهدی خیرجو با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در تشرف زائران طی دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: دوران ایجاد محدودیت زیارت جلوه‌ای شکوهمند از تلاش مخلصانه و موفق اهالی رسانه در خدمتگزاری به بارگاه مبارک و منور حضرت امام علی‌بن موسی الرضا (ع) و نقطه عطفی در فعالیت معنوی رسانه‌های کشور بود.

وی ادامه داد: رسانه‌های مختلف اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، رادیو و تلویزیون در این دوران فعالیت ویژه‌ای در انتقال حال و هوا و فضای معنوی حرم ملائک پاسبان رضوی به منازل مردم داشتند و نشان دادند رسانه از چه ظرفیت بالایی در اثرگذاری معنوی بر فضای عمومی کشور برخوردار است.

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ضمن تجلیل و تقدیر از زحمات رسانه‌ها در دوران ایجاد محدودیت فیزیکی زیارت، گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) فرصتی است که خدمات و تلاش‌های ارزنده فعالان رسانه در این دوره خاص به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: اعتلای سطح کمی و کیفی و ارج نهادن به آفرینش‌های بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانه‌ای با موضوعات معارف رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی از جمله نیات و اهداف جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) است.

خیرجو به معرفی بخش‌های مختلف جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره در سه محور شامل رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های صوتی و تصویری برگزار می‌شود.

وی گفت: بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری تلویزیونی و اینفوگرافی ذیل محور رسانه‌های خبری و تحلیلی تعریف شده و بخش‎های موشن گرافی، پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار و وقف مجازی زیرمجموعه محور رسانه‌های مجازی قرار گرفته است.

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: همچنین در محور رسانه‌های صوتی و تصویری بخش‌های برنامه‌‎های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی پیش‌بینی‌ شده است.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ می‌باشد ادامه داد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام شرکت در جشنواره می‎توانند به وب‌سایت این جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه نمایند.

خیرجو گفت: از تمامی اهالی رسانه که در عرصه فرهنگ و معارف رضوی فعالیت داشته‌اند، دعوت می‌شود ضمن ارسال آثار خود جهت شرکت در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، با اطلاع رسانی نسبت به این جشنواره در این اقدام فرهنگی و معنوی سهیم باشند.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.