تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
9

شیوه جدید ممیزی آثار نمایشی شبکه خانگی

  • کد خبر : 2010
  • 17 آبان 1401 - 17:42
شیوه جدید ممیزی آثار نمایشی شبکه خانگی
رئیس ساترا: سریال‌های پلتفرم‌ها با مختصات تلویزیون و با حضور ناظران کیفی این رسانه ممیزی می‌شوند

به گزارش هنریاران نیوز، سعید مقیسه، رئیس ساترا در گفت‌وگو با مهر اعلام کرده که پیش از این شرکت‌های کارگزاری بازبینی این کار را انجام می‌داده‌اند و برای ممیزی‌شان از پلتفرم‌ها پول می‌گرفته‌اند اما حالا این نظارت توسط ساترا و به صورت رایگان انجام می‌شود.

مقیسه تاکید کرده: «همه بازبین‌های صداوسیما در حال حاضر کار شرکت‌ها و کارگذاری‌های سابق را برای نظارت انجام می‌دهند. از این نظر هماهنگی بیشتری دارند و سیاست‌گذاری‌ها را می‌دانند. هم‌افزایی بیشتری هم وجود دارد و یکسان عمل می‌شود و سعی می‌شود که استانداردهای پلتفرم‌ها مختلف نباشد. این‌ ناظران کسانی هستند که در صداوسیما کار ارزیابی انجام می‌دهند و در شبکه‌های مختلف حضور دارند.»

او درباره راه و روش این ممیزی هم گفته: «ما در شورای انتشار برای سریال‌ها نظرات بازبین‌ها را داریم که به کارشناسان ارائه شده و بعد آنها تحلیل می‌کنند و باز در شورای دیگری هم تصمیم‌گیری درباره هر سریال یا برنامه صورت می‌گیرد و نظر کارشناسان بررسی می‌شود. خیلی وقت‌ها لازم است با کارگردان و نویسنده اثر گفت‌وگو شود و در شورای صدور مجوز تولید و یا شورای مجوز انتشار، ساعت‌ها بحث در می‌گیرد درباره اینکه مثلاً صحنه‌ای را که اشکال دارد چطور کمک کنیم که قابل پخش شود و به نوعی تعامل با پلت فرم‌ها و تولید کنندگان برای پخش آثار صورت می‌گیرد.»

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=2010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.