تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
22

شرم برتعصب کور

  • کد خبر : 1747
  • 09 مرداد 1400 - 12:26
شرم برتعصب کور
اندیشه و اعتقادی که تحمل لبخند و شادی در بین مردم جوامعش را نداشته باشد قطعا مراد و مریدانش بیماران لاعلاجی هستند که باید از کنارشان دور و مراقب بود که نابود نشویم. بحث کردن با این جماعت حماقت محض است .

اندیشه و اعتقادی که تحمل لبخند و شادی در بین مردم جوامعش را نداشته باشد قطعا مراد و مریدانش بیماران لاعلاجی هستند که باید از کنارشان دور و مراقب بود که نابود نشویم. بحث کردن با این جماعت حماقت محض است .
تنها باید به انها گفت تو درست میگویی و رفت.
فیلمی که از او دیدم دردناک بود .
نظرمحمد ، مشهور به #خاشه یکی از کمدین های مشهور #افغانستان توسط طالبان دستگیر و در مقابل دوربین سیلی خورده و در اخر، شکنجه و تیرباران می شود.
این بازیگر مظلوم که جرمش تنها لبخند بر لبها اوردن بود آیا مستحق مرگ بود ؟
سالهاست مردم جهان و مخصوصا غربیان به این درجه از اگاهی رسیده اند که برای آرامش خود و اطرافیان باید با مدارا و بردباری در کنار هم زندگی کرد.
غیر از این رفتار یعنی نیستی و نابودی.
البته غرب به راحتی به این نکته دست پیدا نکرد.
سالها پس از دادگاههای تفتیش عقاید ، شکنجه ، زندانی ، تبعید و تکفیر شدن هزاران نفر به این ذهنیت رسید که برای ارامش خود باید به همه اندیشه ها احترام و باورهای غلط را کنار گذاشت .
کاش برخی از مدافعین جهان اسلام از تجربه های گذشته ادیان مختلف عبرت میگرفتند .
سالهاست امثال طالبان و داعش برداشتهای غلطی از انقلاب و مبارزه و انقلابی بودن دارند و این رفتار نشات گرفته از گذشته است .
چون سرزمینهای مسلمانان در طول تاریخ ، تحت سیطره ی خلفای جائر و پادشاهان مستبد بوده، اخلاق اشتباه آنان به ما سرایت کرده است . از هنگامی که چشم گشودیم ، حاکمانی دیکتاتور و خشونتگرا بالای سر خود دیدیم .
پنداشتیم اینگونه رفتار و چگونگی برخورد با دیگران همین است که آموختیم . انچنان افراط و تفریط گونه رفتار کردیم که غیرت دینی را با خشونت اشتباه گرفتیم .
فکر کردیم دینداری و تعصبات دینی یعنی خشونت . برخی فکر می کنند اگر در برابر مخالف شدت عمل نورزیم عرق دینی نداشته و در دینداری و دفاع از دین ثابت قدم نیستیم .

داش فریدصلواتی بارها در جامعه خودمان شاهد بوده که برخی اختلافهای شخصی ، اجتماعی و سیاسی را به اختلافهای دینی نسبت داده و با همین روش چه پرونده ها که برای افراد نساختند. باشتباه فکر کردیم هر که بر حق است حق دارد درشتی و خشم از خود نشان دهد و فقط طرف مقابل باید انعطاف از خود نشان دهد . بیاییم تصمیم بگیریم زیاد عاشق طرز فکر افکار نشویم.

بزرگانشان زیبا فکر می‌کنند، زیبا حرف می‌زنند.اما زیبا زندگی و عمل نمی‌کنند.
نسل جدید خوب به این درجه و اگاهی رسیده است هر که نام خدا بر زبان اورد دیندار و مومن نیست.
آنها که به نام خدا،کمدین مظلوم را کشتند اهل دین نیستند اهل شیطان هستند.

داش فرید ، مراقب باش ، فریب آنهایی که میگویند پنجره ها را برای شما گشودیم تا به سر منزل مقصود رسیده تا رستگار شوید را نخوری.

پنجرهای که آنها به ما نشان می دهند ، تنها نمایی از پنجره است ، بن بستی بیش نیست .

خاشه کمدین قندهار – افغانستان
لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=1747

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.