تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

حمایت ۸.۵ میلیاردی فارابی از جشنواره های فیلم

  • کد خبر : 1508
  • 23 اسفند 1399 - 16:18
حمایت ۸.۵ میلیاردی فارابی از جشنواره های فیلم
بنیاد سینمایی فارابی با انتشار گزارش مالی 11 ماه امسال، از حمایت 8 میلیارد و 500 میلیون تومانی خود از جشنواره‌های فیلم فجر، کودک و نوجوان و مقاومت خبر داد.

وابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی بنیاد سینمایی فارابی از موسسات تابعه سازمان سینمایی را در ۱۱ ماه سال۹۹ منتشر کرده است.

در این گزارش جزئیات حمایت از تحقیق، نگارش و تقویت متن فیلمنامه، حمایت از تولید فیلم سینمایی و سریال (تسهیلات)، حمایت از مشارکت در تولید فیلم سینمایی، حمایت از تولید مشترک فیلم سینمایی با دیگر کشورها، کمک به تألیف و ترجمه کتب و مقالات تخصصی سینمای حرفه‌ای، حمایت از برگزاری سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر، حمایت از برگزاری همزمان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در مراکز استان‌ها، حمایت از اجرای طرح سیمرغ و پروانه‌ها، حمایت از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، کمک به برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، حمایت از آماده‌سازی و بازاریابی و عرضه فرهنگی و تجاری آثار و اعزام سینماگران به مجامع بین‌المللی، حمایت از اکران فیلم‌های سینمایی کودکان و نوجوانان، کمک به انجام ارزشیابی و نظارت بر تولید و نمایش آثار سینمایی، حمایت از برگزاری جایزه پژوهش سینمایی سال، کمک به انجام مطالعات موردی و تدوین گزارش‌های تخصصی سینما، کمک به برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت و هزینه‌های جاری و پشتیبانی تنظیم شده است.

براین اساس برای برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و نیز برپایی همزمان آن در استان‌ها به ترتیب حدود پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که دومی کامل پرداخت شده ولی از مورد اول فعلا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

همچنین برای جشنواره جهانی فجر هم که امسال لغو شد، دو میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون آن پرداخت شده است.

برای سی‌سومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان هم مبلغ حدود سه میلیارد تومان هزینه شده که نیمی از این رقم را فارابی حمایت کرده و مابقی توسط حامیان مالی تامین شده است.

جشنواره فیلم مقاومت زیر نظر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، نیز از کمک فارابی بی‌نصیب نمانده و با ۹۰۰ میلیون تومان حمایت شده است.

طبق این گزارش مالی، سازمان سینمایی در ۱۳۵ مورد از اعضای انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان با پرداخت رقم کلی ۴۴۰ میلیون تومان حمایت کرده است.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=1508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.