تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
16

جشنواره جاذبه‌های گردشگری ایران فراخوان داد

  • کد خبر : 1119
  • 21 دی 1399 - 6:40
جشنواره جاذبه‌های گردشگری ایران فراخوان داد
سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران در سه بخش عکس، فیلم و محتوای دیجیتالی برگزار می‌شود.

به گزارش هنریاران به نقل از روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، رحیم یعقوب‌زاده، رییس این مرکز و دبیر سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران گفت: از آن‌جایی که تکنولوژی نوین تغییرات زیادی را در ارتباط فرد با جهان پیرامون ایجاد کرده است و ابزار نوین مورد استفاده دوران کنونی، می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه و تعمیق هویت ملی و پویایی و نشاط در فضای دانشگاه باشد، مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران با در نظر داشتن این موضوع، سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران را برگزار می‌کند.

او افزود: تمرکز این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و محتوای دیجیتال (اینفوگرافی و موشن‌گرافی) است که به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران از سوی دانشجویان، ترویج فرهنگ سفر و معرفی و تقدیر از دانشجویان خلاق و مستعد در زمینه‌های یادشده که به شکلی خلاقانه، منتقدانه، هنرمندانه و مسأله‌محور موضوعات مربوط به گردشگری و میراث فرهنگی را در معرض نمایش قرار می‌دهند، می‌پردازد.

رییس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران هدف از برگزاری این جشنواره را فراهم‌ کردن زمینه برای انعکاس جاذبه‌های گردشگری ایران از دریچۀ دوربین دانشجویان، کمک به تولید و نشر محتوای بصری فاخر و درعینِ‌حال جذاب و داده‌های متقن با موضوع جاذبه‌های گردشگری، زمینه‌سازی برای معرفی مقاصد کمتر شناخته‌شده گردشگری در راستای توزیع مناسب سفر در کشور و زمینه‌سازی برای توجه به موضوعات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال ذکر کرد.

یعقوب‌زاده افزود: آثار ارسال‌شده از سوی هیأت داوران که متشکل از استادان، هنرمندان و کارشناسان حوزه عکس، فیلم، محتوای دیجیتال و گردشگری است داوری خواهد شد و نهایتا در مراسم اختتامیه‌ای که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد به برگزیدگان جشنواره جوایز نفیسی اهدا می شود. هادی آفریده، کتایون جهانگیری و علی آذرنیا از جمله داوران این جشنواره هستند.

به گفته او، جوایز این دوره از جشنواره در هر بخش مجزا ‌است که به نفر اول هر بخش مبلغ هفت میلیون تومان، نفر دوم هر بخش چهار میلیون تومان، نفر سوم جشنواره دو میلیون تومان و نفرات چهارم تا هفتم نیز مبلغ ۵۰۰هزار تومان و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

یعقوب‌زاده مهلت ارسال آثار را ۲۵ فرودین ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به سایت دبیرخانه جشنواره به آدرس www.istta.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=1119

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.