تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
24

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نگاه سردار سعید الفتی

  • کد خبر : 744
  • 19 مرداد 1399 - 11:48
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نگاه سردار سعید الفتی
فرهنگ ايثار و شهادت و ترويج آن موضوعي جديد نيست و ريشه‌اي عميق و محكم در فرهنگ ديني و باورهاي ما دارد.

به گزارش هنریاران به نقل از سردار الفتی :فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن موضوعی جدید نیست و ریشه‌ای عمیق و محکم در فرهنگ دینی و باورهای ما دارد.
وی با اشاره به جلوه گری فرهنگ ایثار و فداکاری در قیام امام حسین(ع)، گفت: این فرهنگ در تاریخ کشور ما و در قیام‌های بسیاری در برابر بیگانگان و دشمنان دیده می‌شود و جلوه آن در انقلاب اسلامی ایران، اثراتی مهم بر مناسبات جهانی گذاشت.
وی افزود: هشت سال جنگ تحمیل شده از سوی قدرت‌های جهانی به نظام و انقلاب اسلامی و دفاع جانانه ملت ایران، دشمنان ما را غافل‌گیر و مأیوس کرد و این روحیه ایثار و شهادت طلبی مردم ایران بود که از هشت سال جنگ حماسه‌ای بی‌نظیر ساخت.
ایثارگری وجهه اصلی فرهنگ دینی ماست که اوج آن در شهادت تبلور یافته، اما شهادت به عنوان قله ایثار دامنه‌هایی دارد که این دامنه‌ها همان ایثارگری‌ها به اشکال مختلف است.
سردار الفتی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی ایجاد کرد که تا همیشه ماندگار خواهد بود.
وی افزود: ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری باید در دستور کار تمام ارگان‌های فرهنگی کشور باشد چرا که ترویج این فرهنگ سازنده از رسالت‌های جامعه فرهنگی کشور است.
وی با آسیب‌شناسی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: متأسفانه در خیلی حوزه‌ها به جای کار فرهنگی، به کارهای تبلیغی در حوزه ایثار و شهادت روی آورده ایم که باید در این حوزه بیشتر بر کارهای فرهنگی تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=744

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.