تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
22

تئاتر اصفهان فعالیت خود را از سر گرفت

  • کد خبر : 846
  • 29 مرداد 1399 - 7:01
تئاتر اصفهان فعالیت خود را از سر گرفت
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد که با جلب رضایت دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا، پس از یک دوره چند ماهۀ تعطیلی، تئاتر استان فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

محمد علی جعفری در گفت و گو با هنریاران اظهار کرد: پس از تهیۀ شیوه نامه و  تدوین پروتکل‌های بهداشتیِ تنظیمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد مقابله با کرونا، قرار بود محدودیت کار در حوزۀ تئاتر و سینما از اول تیرماه برداشته شود که در بخش سینما این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در مورد تئاتر اما به دلیل شرایط خاصی که بر شیوه اجرایی هنر نمایش حاکم است، علی رغم تنظیم و تدوین پروتکل‌های ویژه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به شرایط استان و مصوبات ستاد کرونا امکان اجرا برای گروه‌های تئاتری در اصفهان فراهم نشده بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بعد از عبور از شرایط قرمز حداقل سه نامه مختص تئاتر به ستاد استانی مقابله با کرونا زدیم و در پاسخ آخرین نامه که به تاریخ ۱۵ مرداد ماه برای ما ارسال شده بود هنوز موافقتی با اجرای تئاتر در استان اصفهان وجود نداشت.

جعفری توضیح داد: با پیگیری های فراوان و بعد از جلسه‌ای که در تاریخ ۲۵ مرداد ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالان نمایش استان اصفهان برگزار شد، بار دیگر با دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا وارد گفتگو شدیم و خوشبختانه توانستیم این ستاد را برای از سرگیری فعالیت نمایش صحنه‌ای در استان اصفهان قانع کنیم.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اکنون پذیرای درخواست فعالان حوزۀ نمایش برای اجرای تئاتر صحنه‌ای است و تأکید داریم که اجرای نمایش بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کرونا بلامانع است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: سالن‌های نمایشی و پلاتوهای در اختیار این اداره کل برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای آمادگی دارد و شورای نظارت بر نمایش نیز با رعایت پروتکل آماده بازبینی نمایش‌هایی است که متن آن تایید شده باشد.

جعفری همچنین از سالن‌داران خواست تا شرایط لازم را برای رعایت نکات بهداشتی توسط تماشاگران فراهم کنند و گفت: از دستگاه‌هایی که سالن تئاتر دارند نیز درخواست داریم با توجه به شرایط موجود، سالن‌های خود را با هزینه کمتری در اختیار هنرمندان قرار بدهند.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=846

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.