تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
21

اولین جشنواره «برایم بگو» کلید خورد/ خاطرات روزگاران دفاع مقدس از زبان بزرگترها

  • کد خبر : 1488
  • 21 اسفند 1399 - 17:45
اولین جشنواره «برایم بگو» کلید خورد/ خاطرات روزگاران دفاع مقدس از زبان بزرگترها
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین جشنواره سراسری «برایم بگو» به خاطرات روزگاران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان بزرگترها یرای دانش‌آموزان می‌پردازد.

به گزارش هنریاران ، شیوه‌نامه اولین جشنواره سراسری «برایم بگو» که خاطرات روزگاران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان بزرگترها برای دانش‌آموزان است، ابلاغ شد و این جشنواره کلید خورد.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگی و هنری معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و حوزه هنری انقلاب اسلامی و با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، شبکه امید و شبکه پویا برگزار می‌شود.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم وتربیت خبرگزاری فارس درباره جشنواره «برایم بگو»، اظهار کرد: اولین جشنواره سراسری «برایم بگو» به خاطرات روزگاران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان بزرگترها یرای دانش‌آموزان می‌پردازد.

وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره با هدف تقویت ارتباطات بین نسلی میان دانش‌آموزان و نقش‌آفرینان حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وحسب تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت افزایش صد برابری آثار ادبی و هنری مربوط به دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه از جمله اهداف تربیتی و آموزشی این جشنواره، شناسایی نوقلمان و دانش‌آموزان دارای استعداد پژوهش و نگارش در حوزە علوم انسانی، علوم اجتماعی و تاریخ معاصر است، اضافه کرد: این جشنواره در راستای تقویت مهارت‌های نوشتاری دانش‌آموزان در حوزه ادبیات و آیین نگارش و همینطور تقویت مهارت‌های دیدن، گفت‌وگو، تفکر واندیشه، همدلی است که جملگی از مهارت‌های اساسی و لازم در دوران تحصیل یک دانش‌آموز به حساب می‌آیند و با محوریت زمینه‌سازی برای «تقویت توانایی اندیشیدن»، «تقویت و تربیت سواد دیداری، شنیداری و ادراکی»، «تقویت و پرورش خالقیت و ذوق هنری و ادبی» و توجه به موضوعات و مسائل فرهنگی، اجتماعی معاصر توسط دانش‌آموزان برگزار می‌شود .

وی ادامه داد: این مسابقه ویژۀ دانش‌آموزان سراسر کشور است و آنها می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی برای شرکت در مسابقه ثبت نام کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این طرح این است که برگزیدگان استانی به عضویت «باشگاه نویسندگان دانشآموزی» در خواهند آمد و از مزایای این باشگاه، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشیِ پیش‌بینی شده برخوردار خواهند شد. البته این باشگاه وظیفه شناسایی، کشف و پرورش و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزی در عرصه نویسندگی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را عهده‌دار خواهد بود .

وی با بیان اینکه قالب‌های آثار ارسال شامل کتاب، ویدئوکست و پادکست، است، اضافه کرد: موضوعات جشنواره شامل  افتخارات ما، قهرمانان ما، شهیدان ما، رزمنده‌های ما، مساجد ما، شهرهای ما، روستاهای ما، محله ما،  خانواده‌های ما و  مدرسه‌های ما است.

رمضانی با اشاره به اینکه نحوه ارسال از طریق سامانه شاد و کانال اختصاصی برایم بگو از طریق آدرس‌های @baraymbego_ketab، @barayambego_podcast و @barayambego_videocast است، اظهار کرد: موضوع آثار ترجیحاً باید با محوریت خانواده، والدین و خاطرات و تجربیّات اجداد انتخاب شود؛ موضوعاتی از قبیل اتفاقات مهّم زندگی پدربزرگ یا مادربزرگ، پدر، مادر، اعضای خانواده، بستگان و همسایگان مرتبط با خاطرات دفاع مقدّس و خاطرات مقاطع مختلف انقلاب اسلامی طی چهل و دو سال گذشته که از طریق گفت‌وگو و مصاحبه بتوان از زبان آنها شنید و نگارش و تنظیم آنها در قالب کتاب، ویدیوکست و یا پادکست برای دیگران ارزشمند و خواندنی باشد.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=1488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.