تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
10

اجرای طرح کلاس شهر با حضور ۱۲۲ هزار دانش آموز ابتدایی در اصفهان

  • کد خبر : 2039
  • 21 آبان 1401 - 12:21
اجرای طرح کلاس شهر با حضور ۱۲۲ هزار دانش آموز ابتدایی در اصفهان
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اعلام کرد: طرح کلاس شهر پس از سه سال، امسال نیز قرار است با حضور ۱۲۲ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی اصفهان اجرا شود.

به گزارش هنریاران نیوز ، سعید امامی با اشاره به اجرای طرح کلاس شهر در چندسال اخیر در اصفهان، اظهار کرد: این طرح با مشارکت شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح کلاس شهر امروز یک دوره ضمن خدمت برای معلمان کلاس اول و ششم ابتدایی در حال برگزاری است، گفت: یکصد معلم از نواحی مختلف در این دوره حضور پیدا کرده و به عنوان مدرس میانی در کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: این معلمان در دو گروه کلاس اول و ششم ابتدایی با مولفان کتاب‌های کلاس شهر از صبح تا بعد از ظهر در ۳ کارگاه برنامه و گپ و گفت دارند و روش‌های برخورد، مواجه و تدریس این کتاب را آموزش می‌بینند، سپس در نواحی خودشان به معلمان دیگری که قرار است این کتاب‌ها را آموزش ببینند، تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه باتوجه به اهمیت این رویداد، صبح امروز مراسم افتتاحیه ای برگزار شد، گفت: در این مراسم وجیهه فاضل، معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، سلطانی، رئیس اداره دوره دوم ابتدایی و عیسی پره رئیس اداره دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان، ساکتی، مدیرعامل سازمان بازیافت، دکتر افتخاری، هیئت علمی و مدرس حوزه حمل و نقل، به اتفاق دکتر کاظمی، نویسنده کتاب اول ابتدایی و محمدرضا رهبری و محبوبه صفدریان نویسندگان کتاب ششم ابتدایی حضور داشتند.

امامی افزود: در این مراسم از دو جلد کتاب کار معلم ششم ابتدایی و بحث نظری و عملی طرح کلاس شهر که به چیستی کلاس شهر می‌پردازد رونمایی شد.

به گفته وی، بعد از مراسم افتتاحیه معلمان کلاس‌ها با مؤلفان کتاب‌ها سر کلاس‌ها حضور پیدا کردند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با یادآوری اینکه طرح کلاس شهر از یک ایده شروع شد، تصریح کرد: این طرح سال اول در ۴۳ مدرسه و ۵۰ کلاس اول ابتدایی، سال دوم در صد مدرسه و سال سوم در تمام مدارس ابتدایی شهر اصفهان در پایه کلاس اول و ششم اجرا شد. امسال نیز قرار است این طرح با حضور ۱۲۲ هزار دانش آموز اجرا شود، به همین‌ خاطر نیاز است معلمان در دوره ضمن خدمت شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه طرح کلاس شهر بعد از ۳ سال، هر سال جدی‌تر و رسمی‌تر شده است، گفت: طرح کلاس شهر نقطه تلاقی و اشتراک شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش است، به طوری که شهرداری نیاز به شهروندانی مسئولیت‌پذیر و مشارکت جو دارد که مهارت‌های رفتار در جامعه در حوزه امداد و ایمنی، حمل و نقل، محیط زیست و حقوق شهروندی را داشته باشند، از طرفی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز دانش آموزان باید به غیر از آموزش‌های درسی، مسئولیت‌پذیر، مشارکت جو و آماده برای مهارت‌های رفتاری باشند و طرح کلاس شهر نقطه اشتراکی برای دستیابی به اهداف این دو مجموعه شده است.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=2039

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.