تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
17

«سُرور» به بازار موسیقی رسید/ آلبومی برای سازهای کوبه‌ای

  • کد خبر : 1074
  • 17 دی 1399 - 6:36
«سُرور» به بازار موسیقی رسید/ آلبومی برای سازهای کوبه‌ای
آلبوم موسیقی «سُرور» با تهیه و تنظیم قطعات داریوش اسحاقی از نوازندگان شناخته شده سازهای کوبه‌ای کشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«سُرور» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که با هنرمندی گروه «کوبانگ» با تهیه و تنظیم داریوش اسحاقی منتشر شده است. ضمن اینکه میثاق اسحاقی، داریوش اسحاقی، فریبا اسحاقی، متین اسحاقی گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می‌دهند.

داریوش اسحاقی درباره این آلبوم نوشته است:

«همانطور که می‌دانیم، ضرب یا ریتم یکی از عناصر سازنده و اساسی زندگی است. پژوهش بسیاری از محققان این را به ما نشان می‌دهد که نخستین عامل از عوامل دوگانه موسیقی که برای نخستین بار انسان با آن رو به رو شده، ریتم است. موسیقی بسیاری از تیره‌های آفریقایی موجود تنها فقط ریتم است. رواج روز افزون موسیقی جاز که برگرفته از موسیقی آفریقا است. جاذبه جهانی ریتم و ضرب را مشخص می‌کند.

در این مجموعه از ریتم‌های ترکیبی، ساده و لنگ استفاده شده است که هر ریتم با تکنیک‌های مختلف بسط و گسترش داده شده‌اند.

از آقای علیرضا جواهری بابت همکاری در انتشار این اثر، کمال تشکر را دارم.»

به گفته اسحاقی تمبک، دف، دایره، دمام، گانگ، بینگوبانگو، تمبک زورخانه، کاسکانت، ماراکس، کوزه، زنگ سرانگشتی، تون بلک، روروود، قاشقک سازهای کوبه‌ای مورد استفاده شده در این آلبوم هستند.

«حرکت»، «سرور»، «بی قرار»، «فانتزی»، «گفتگو»، «جنگل» نیز اسامی قطعاتی هستند که در این آلبوم منتشر شده است.

داریوش اسحاقی از جمله هنرمندانی است که فعالیت موسیقایی خود را در کارگاه موسیقی مشهد نزد مجید کلاهدوز آغاز و پس از آن در تهران نزد هنرمندانی چون ناصر فرهنگ فر، جمشید محبی، محمد اخوان به فراگیری نوازندگی تمبک پرداخت.

تاسیس گروه‌های «ضرباهنگ» و «کوبانگ» و برگزاری چندین کنسرت در ایران و کشورهای دیگر، انتشار کتاب‌های آموزشی و چند اثر موسیقایی دیگر از جمله فعالیت‌های اسحاقی در عرصه موسیقی است.

آلبوم «سُرور» با هنرمندی داریوش اسحاقی و گروه «کوبانگ» با مجوز شماره ۹۳-۸۲۳۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۱۵۲۹۳ کتابخانه ملی توسط موسسه فرهنگی هنری «آوای چکاد» منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=1074

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.