تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
16

ارسال رایگان کتاب برای خریداران آثار از نمایشگاه مجازی کتاب/ مبلغ بن کتاب دانشجویان و طلاب مشخص شد

  • کد خبر : 1064
  • 16 دی 1399 - 8:33
ارسال رایگان کتاب برای خریداران آثار از نمایشگاه مجازی کتاب/ مبلغ بن کتاب دانشجویان و طلاب مشخص شد
در نشست خبری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مبلغ بن کتاب دانشجویان و طلاب مشخص شد.

ه گزارش خبرنگار هنریاران نیوز، نشست خبری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، صبح امروز در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور ایوب دهقانکار رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران و حسین صفری معاون فرهنگ و اقتصاد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در این مراسم، ایوب دهقانکار رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران، درباره این رویداد فرهنگی گفت: تاکنون بالغ بر هزار و ۶۰۰ ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت نام کرده اند. ثبت نام حدود ۲۰۰ ناشر قطعی نشده است و در مرحله تایید نهایی قرار دارد. امروز و فردا آخرین مهلت ثبت نام خواهد بود و به هیچ وجه مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود.

وی افزود: با همکاری ناشران کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با بیست درصد تخفیف به مخاطبان ارائه می‌شود و ارسال کتاب برای خریداران کتاب رایگان است. مشمولان دریافت یارانه کتاب از جمله دانشجویان، طلاب و استادان کتاب می توانند از ۱۸ دی ماه با مراجعه به سایت ketabekhoob. ir درخواست دریافت یارانه شان را ثبت کنند.

رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: دانشجویان، طلاب و استادان دانشگاه و حوزه باید درخواست خود را برای دریافت بن کتاب ثبت کنند. اهل قلم نیاز ندارند به سایت برای دریافت بن کتاب مراجعه کنند؛ بن کتاب آن‌ها براساس بانک اطلاعاتی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران شارژ می‌شود.

دهقانکار ادامه داد: دانشجویان تا سقف ۲۰۰ هزار تومان از یارانه کتاب برخوردار می شوند؛ ۱۲۰ هزار تومان سهم دانشجو و ۸۰ هزار تومان سهم معاونت فرهنگی است. استادان دانشگاه و طلاب هم تا سقف ۴۰۰ هزار تومان از یارانه خرید کتاب بهره مند می‌شوند؛ ۲۰۰ هزار تومان سهم استادان دانشگاه و ۲۰۰ هزار تومان سهم معاونت فرهنگی است.

وی اظهار کرد: یارانه اهالی قلم طبق ضوابط سیستم رتبه بندی اهل قلم بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است. ناشران پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در غرفه مجازی، لیست کتاب هایشان را تایید و موجودی کتاب هایشان را براساس واقعیت اعلام می کنند. هرگونه قصور و اهمالی از سمت ناشران می‌تواند در ذائقه خرید دیجیتال مردم تاثیر بگذارد. آمار تیراژها در سیستم به صورت اتوماتیک اصلاح می‌شود تا به صفر برسد. پس از جلسات اجرایی نحوه تحویل کتاب به پست را اعلام می‌کنیم و در مدت سه تا شش روز کتاب‌ها به مخاطبان تحویل داده می‌شود.

دهقانکار بیان کرد: برگزاری هشتاد نشست داخلی و خارجی برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نظر گرفته شده است. ۴۰۰ کارشناس داخلی و خارجی در این نشست‌ها سخنرانی می‌کنند و سایت نمایشگاه قابلیت حضور همزمان یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر را دارد. مخاطبان کتاب می‌توانند ۲۴ ساعته از نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کنند.

رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: هزینه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، ۹۰ درصد کمتر از برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب تهران است. ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به یارانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران است و بیشتر از این میزان نمی‌توانیم یارانه کتاب به مخاطبان بدهیم. تمام ناشران حتی آن‌هایی که در چهار سال اخیر فقط یک عنوان کتاب منتشر کردند، می‌توانند در نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت نام کنند. ناشران می‌توانند فقط یک بار قیمت کتاب هایشان را که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران عرضه می‌شود، تغییر دهند.

در ادامه، حسین صفری معاون فرهنگ و اقتصاد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به اینکه لینک کردن سامانه نمایش، فروش و بن کتاب دستاورد نمایشگاه مجازی کتاب جنوب استان کرمان بود، گفت: درگاه پرداخت نمایشگاه مجازی کتاب تهران تنها در سامانه نمایشگاه وجود ندارد و به هیچ عنوان پول نقد از خریداران کتاب گرفته نمی‌شود و امکان تحویل کتاب در اماکن عمومی وجود ندارد.

وی افزود: برخلاف اینکه تصور می‌کنند ناشران ما به روز نیستند و به صورت سنتی فعالیت می‌کنند، هزار و ۶۰۰ ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت نام کرده اند. این یعنی تنها تعداد کمی از ناشران به صورت سنتی فعالیت می‌کنند. در بخش بین الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز ۸۷ ناشر شرکت کردند؛ از این میان ۷۲ ناشر خارجی و ۱۵ ناشر داخلی هستند. بخش بین الملل سه بخش ناشران داخلی، خارجی و تبادلات کتاب در سطح بین الملل را در برمی گیرد.

صفری بیان کرد: ۱۳۰ میلیون تومان کتاب در نمایشگاه کتاب جنوب استان کرمان خریداری شد. در این نمایشگاه برای اختصاص بن کتاب به دریافت ایمیل نیاز داشتیم و با مشکل مواجه شدیم. از این رو یارانه کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران روی کد ملی افراد شارژ می‌شود.

لینک کوتاه : https://honaryarannews.ir/?p=1064

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.